zondag 4 juli 2010

Lavendelhart













De lavendel in onze achtertuin staat weer in volle bloei! Prachtig dat Provençaalse paars. De geur is er helaas al af, maar de knopjes staan mooi open. Nog net op tijd hebben we eerder al wat lavendel geplukt om er een geurhartje van de te maken voor de juf t.g.v. Juffendag.
In het boek Tilda with Love vind je mooie voorbeelden van lavendelharten om zelf te maken. Ik heb het patroon uit het boek als basis gebruikt maar een beetje veranderd.


















In plaats van het hart binnenste buiten te naaien met een zoom, heb ik het hart gewoon zo met de goede kanten naar buiten gestikt. Vantevoren heb ik bepaald waar de naden komen en deze randen heb ik ingesmeerd met Chemage. Na het naaien heb ik de zoom met een schulprandschaar uitgeknipt. Dankzij de Chemage gaat de schulprand niet rafelen. Helaas heb ik niet genoeg lavendel geknipt om er voor mezelf nog een te maken ;-( Volgend jaar beter!

De gebruikte materialen op de foto zijn te koop via www.hiphandwerk.nl.

1 opmerking: