zondag 9 januari 2011

Knipkunst (deel 2)






















Eerder schreef ik al eens over de Engelse knipkunstenaar Rob Ryan. Blij verrast was ik dan ook met het Libelle Kerstnummer. Op de cover een prachtig tweedimensionaal knipkunstwerk gemaakt van alleen maar wit papier. Een voorstelling van twee herten in een bos gemaakt door kunstenares Helen Musselwhite. En op pagina 120 een tweede knipkunstwerk van haar hand dat een raam met luiken voorstelde in kerstsfeer. Zo eenvoudig en juist daarom zo mooi. Het kunstwerk hierboven is ook van Helen Musselwhite.

In de rubriek Wonen van deze Kerst-Libelle stonden bovendien de mooiste kerstdecoraties om zelf te maken met schaar en papier! Kerstklokjes, ijssterren, levensgrote pompons en een raamdecoratie. Hoewel het al kerst is geweest wil ik je vooral deze laatste niet onthouden. Wie weet een leuk idee voor dit jaar?






















Ik heb zelf nog nooit aan knipkunst gedaan (behalve het bewonderen!) maar het lijkt me een heerlijk ontspannen bezigheid. Een soort meditatie met fijn papier en een minuscuul schaartje.
Ook zin om eens zoiets te maken? Kijk op de website van de Nederlandse kunstenares Liesbeth Veldhuysen-Sterk voor een lespakket.

2 opmerkingen:

  1. Ik word ook zo blij van al die knipkunst & ook mij lijkt het heerlijk om te doen....Bedankt voor de tip, ik ga gelijk even kijken bij kunstenares Liesbeth.Ben zelf goudsmid en het lijkt me leuk om dit soor tafereeltjes te verwerken in een mooie broche.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Joyce, ik heb ook even op jouw weblog gekeken. Wat leuk die kettingen met zilveren snoephartjes. Maak je die zelf en zijn ze te koop? Hartelijke groeten, Daniella

    BeantwoordenVerwijderen