maandag 22 december 2014

Kersthanger 'Japanse stijl'

Japan intrigeert mij en met name Japans design. Van cute kawaii gadgets tot state of the art vormgeving, je vindt het in dit 'land van de rijzende zon'. Een paar jaar geleden importeerde ik stoffen uit Japan voor Hip Handwerk en het staat nog steeds op mijn verlanglijstje om een keer een reis te maken naar dit bijzondere land. Zo wil ik graag nog eens echt origami leren; Japanse papiervouwkunst.
Tot mijn verrassing ontdekte ik dit jaar op de KreaDoe de stand van Joke Meijer van Jorigami (www.jorigami.nl) en zij organiseerde ook workshops op de beurs. Geen traditionele origami dit keer maar een papieren kersthanger maken. Enorm leuk om te doen samen met mijn 9-jarige dochter! Zie hier het resultaat van onze hangers.


2 opmerkingen:

  1. leuke hanger, is dit te doen met kinderen? ik lees dat je deze gemaakt hebt met je dochter, lijkt mij leuk om met mijn kleindochter te maken.
    groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Marianne, als je kleindochter van knutselen houdt zal ze dit vast wel leuk vinden (mijn dochter is 9 jaar). Voor de workshop waren de vormen voorgesneden door Joke van Jorigami. Misschien heeft ze nog wat pakketjes liggen van de KreaDoe of tips. Succes!

      Verwijderen